Knorr Hazır Çorbaları | Örnek PR Çalışması
BİR DÜNYA MARKASI
KNORR HAZIR ÇORBALARI
HEDEF KİTLELERİ:
Knorr hazır çorba şirketi olarak hedef kitlelerimiz;
Yapılan araştırmalara göre; Türkiye’de yılda yaklaşık 1,5 milyon litre çorba tüketilmektedir. Tüketilen bu çorbaların yaklaşık ¼’ü hazır çorbadır. Bu istatistikî veriyi temel alarak amacımız hakkında şu bilgileri sıralamak istiyoruz:
Knorr hazır çorbayı içenlerin profilleri farklılık gösteriyor. Hepsi farklı zaman ve yerde ürünü tüketiyor. Bu durumların hepsini birden kapsamaya çalışmak iletişimi sıradanlaştırabilir. Bu nedenle yerel kitleye seslenmek yerine çabuk çorbayı en net ve güçlü konumlandırabilecek yer ve gruba bakmak en mantıklı olanıdır.
18-30 yaş arası çalışanlar ve öğrenciler hayat tarzları gereği, ev dışı bireysel tüketimlere daha açık olanlardır.
STRATEJİMİZ
MARKETLERDE ANNE-OĞUL KILIĞINDAKİ TADIM GÖREVLİLERİNİN DANTEL ÖRTÜLÜ GÜMÜŞ TEPSİDE KNORR ÇABUK ÇORBA SUNDUĞU SIRA DIŞI TADIMLAR
(BİR NEVİ GELENEKSEL ÖGELERİN KULLANILMASI)
HOCAMIZIN TAVSİYESİ: Knorr özel gecesi yapın ve yeni lezzetleri yemek eleştirmenlerin damak zevkine sunun. Riskli fakat beğenildiğinde markanıza olan ilgi artacaktır. Bazı başarılar riski beraberinde götürür. Zirveye ulaşmak için risk şart aga (maminin sözü )
KNORR HAZIR ÇORBALARI
HEDEF KİTLELERİ:
Knorr hazır çorba şirketi olarak hedef kitlelerimiz;
- Sağlığını önemseyen ve fazla kalorilerden kaçınan diyet-spor yapan kitle
- Fazla emek sarf edilmeden kolayca hazırlanabilirliği bakımından yaşlı kesim
- Yine çorbalarımızın kolayca hazırlanabilirliği açısından yoğun tempolu iş programına sahip olan çalışanlar ve özellikle yoğun ders programına sahip olan ve yurtta kalan üniversite öğrencileri
- Fiyat uygunluğu bakımından kısmen düşük gelirli aileler.
Yapılan araştırmalara göre; Türkiye’de yılda yaklaşık 1,5 milyon litre çorba tüketilmektedir. Tüketilen bu çorbaların yaklaşık ¼’ü hazır çorbadır. Bu istatistikî veriyi temel alarak amacımız hakkında şu bilgileri sıralamak istiyoruz:
- Knorr hazır çorba şirketi olarak, Knorr hazır çorbamızı farklı lezzetler ve kompozisyonlar dâhilinde pazarlarımıza sürerek ‘hazır çorba’ kategorisinde rakiplerimizden önde olmak
- Yine aynı şekilde çorbalarımızın lezzet ve kolay hazırlanabilirliği unsurlarını göz önünde bulundurarak Knorr hazır çorbalarının bireysel tüketimini arttırmak.
- Markamızın mevcut piyasa değerini arttırmak ve insanların beğenisini kazanıp markamıza olan ilgiyi arttırmak için sosyal sorumluluk projeleri yürütmek, reklamlar yapıp tanınmış yüzleri kullanmak, yarışma vb. etkinlikler düzenlemek, belli başlı organizasyonlara sponsor olmak, markamıza yönelik fırsat ve indirim kampanyaları yürütmek, festival vb. organizasyonlar düzenleyerek halkın bu organizasyonlara katılımını sağlamak.
- Sürekli yeni tat ve hazlar peşinde koşup canlılığımızı korumak ve dinamik bir şirket olarak varlılığımızı sürdürmek.
- Yeniliğe açık olup yenilikçi fikirleri desteklemek
- Her daim müşterilerimizin istek ve arzularını göz önünde bulundurarak tüketici kesimin nabzını yoklamak. Bunun için de bir takım memnuniyet anketlerinin düzenlenip uygulanması.
- Knorr hazır çorbalarımızı atıştırmalık alternatifi olarak tüketicilerin zihnine yerleştirmek
- Çorbaların ev dışında, öğün arasında modern hayatın hızına uygun, tek kişilik anında hazırlanan çabuk çorba formatında tüketimini arttırmak
- Ofiste, molada tek kişilik Knorr çabuk çorbayı teşvik ederek büyütmek.
- Ev tipi Knorr çorba satışlarına zarar vermeden çabuk çorba satış ve Pazar payında artış sağlamak
- Knorr hazır çorbayı özgün bir atıştırmalık olarak akla getirmek ve denetlemek
- Atıştırmalık sektörünün yoğun iletişiminden sıyrılıp Knorr çabuk çorbayı özgün kimliği ile ayrıştırmak
- Alternatif kanallardan genç hedef kitleye ulaşarak markaya ilgi yaratmak.
Knorr hazır çorbayı içenlerin profilleri farklılık gösteriyor. Hepsi farklı zaman ve yerde ürünü tüketiyor. Bu durumların hepsini birden kapsamaya çalışmak iletişimi sıradanlaştırabilir. Bu nedenle yerel kitleye seslenmek yerine çabuk çorbayı en net ve güçlü konumlandırabilecek yer ve gruba bakmak en mantıklı olanıdır.
18-30 yaş arası çalışanlar ve öğrenciler hayat tarzları gereği, ev dışı bireysel tüketimlere daha açık olanlardır.
STRATEJİMİZ
- TV VE RADYO KANALLARI
- ÇEŞİTLİ KANALLARDA KNORR HAZIR ÇORBA REKLAMININ DUYURULMASI
- AÇIK HAVA-TANITIM BROŞÜRLERİ
- ÇABUK ÇORBA AFİŞLERİNİN RAKET VE MEGABOARDLARDA YER ALMASI
- SATIŞ NOKTASI
MARKETLERDE ANNE-OĞUL KILIĞINDAKİ TADIM GÖREVLİLERİNİN DANTEL ÖRTÜLÜ GÜMÜŞ TEPSİDE KNORR ÇABUK ÇORBA SUNDUĞU SIRA DIŞI TADIMLAR
(BİR NEVİ GELENEKSEL ÖGELERİN KULLANILMASI)
HOCAMIZIN TAVSİYESİ: Knorr özel gecesi yapın ve yeni lezzetleri yemek eleştirmenlerin damak zevkine sunun. Riskli fakat beğenildiğinde markanıza olan ilgi artacaktır. Bazı başarılar riski beraberinde götürür. Zirveye ulaşmak için risk şart aga (maminin sözü )
Yorumlar
Yorum Gönder