Finansbank Teftiş Kurulu Başkanıyla Röportaj

1) Finansbank'ta mobil bankacılığın geldiği nokta hakkında bilgi verir misiniz?

Bilindiği gibi ATM'lerle başlayan Şube dışı bankacılık faaliyetleri, önce Telefon Bankacılığı ardından da internetin yaygınlaşmasıyla birlikte İnternet Şubesi üzerinden yaygınlaştı ve nihayetinde tablet ve akıllı cep telefonlarının yaygınlık kazanmasıyla birlikte bu mecralar üzerinden Mobil Bankacılık uygulamaları da müşterilerin kullanımına sunulmaya başlandı. Türkiye'de faaliyet gösteren bankalar içerisinde 8. (özel bankalar içerisinde 5.) sırada yer alan Finansbank'ın da diğer bankalarda olduğu gibi Mobil Bankacılık faaliyetleri en son teknoloji ile donatılmış bir şekilde müşterilerinin hizmetine sunulmuş durumda. Özellikle yakın tarihte baştan sona yenilenen Cep Şubesi ile, Finansbank, mobil bankacılık uygulamalarına sadelik ve pratik kullanım anlayışı getirmiş ve rakip bankalara göre daha fazla tercih edilen bir cep şubesi haline gelmeye başlamıştır. Finansbank Cep Şubesi'ne  TC kimlik numarası veya müşteri numarası ve şifre ile giriş yapıldıktan sonra müşteriler ürünleriyle ilgili tüm bilgilere ulaşabiliyor ve finansal işlemleri de dahil birçok bankacılık işlemini istediği yer ve zamanda gerçekleştirebiliyor.

2) Siz Türk kültürüyle çalışan bir birey olarak National Bank of Greece den (NBG) ile olan ortaklığınızdan sonra yabancı ortaklığın kültür açısından size ve diğer çalışanlara herhangi bir avantajı veya dezavantajı oldu mu?

NBG'nin Türk Bankacılık sektöründe banka yönetimi ile ilgili diğer bankalara göre farklı bir uygulaması oldu;  Finansbank yöneticilerini görevden alarak kendi yöneticilerini getirmediler, yani yönetimde hiç değişiklik yapmadan bankanın icrai anlamda idaresini tamamen Türk yöneticilere bıraktılar. Sadece doğal olarak Yönetim Kurulu'na kendi yöneticilerinden Yönetim kurulu üyeleri atadılar, ama Bankanın Genel Müdürü ve Genel Müdür yardımcıları her zaman Türk olarak kaldı. O bakımdan aslında gündelik hayatımız ve faaliyetlerimizde köklü bir değişiklik olmadı, hatta verdikleri sermaye desteğinin yanı sıra yönetime karışmamaları Finansbank'ın son 9 yılda (Banka'nın NBG devraldıktan sonra geçen süre) 3 kat büyümüş olmasının ardında yatan bir sebep de bu yaklaşımları olabilir.

3)  Daha önce bir ropörtajda mayıs ayında yeni merkeze geçileceği söylenmişti geçildi mi ? Ve neden yeni bir merkez ihtiyacı duyuldu?

Bugün itibariyle Finansbank'ın tüm birimleri 4. Levent'te Kristal Kule olarak adlandırılan yeni binaya taşınmış durumda. Daha önce Banka Genel Müdürlüğü Gayrettepe'de Kuveyt Türk Bankası ile aynı binayı paylaşır halde idi. Türkiye'nin 5. Büyük özel bankası olan Finansbank'ın kendisine ait ayrı bir binada faaliyet göstermesi gerektiği son 5 yıldır bankanın gündeminde olan bir konuydu. Yukarıda bahsettiğim gibi gerek bilanço büyüklüğü, gerek şube sayısı, gerekse de çalışan sayısı olarak son 9 yılda 3 kat büyüyen Finansbank'ın artık kendisine ait daha büyük bir binada faaliyet göstermesi zamanı gelmişti. Kristal Kule'nin alımıyla bu amaca ulaşılmış oldu. Banka büyüklüğüne uygun bu yeni bina sayesinde müşteriler nezdinde hakettiğimiz kurumsal itibarımızın banka büyüklüğüne paralel bir şekilde artacağı inancıyla bu taşınmayı gerçekleştirmiş olduk.

4) Eski genel merkezin neden yeterli gelmediğini düşünüyorsunuz?

Yukarıda iletilen hususlara ilave olarak, lokasyon olarak İstanbul'un farklı semtlerine dağılmış olan çeşitli Genel Müdürlük birimleri ve faaliyetlerinin bir araya toplanması ihtiyacı vardı. Beyoğlu, Ümraniye, Levent ve Gayrettepe olarak bölünen bu faaliyetler Kristal Kule çatısı altında birleştirilmiş oldu. Bu birleşim sonucunda dağınık düzende iken kaybedilen verimliliğin geri kazanılarak, birimlerin bir arada oluşu sonucu oluşacak sinerjinin bankanın başarısının artırılmasında son derece faydalı olacağını düşünüyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nedensellik Bağı Ders Notları

LAW 382 Pratik Çalışma IX

PSY 110 Ders Notları